Mathandling.

Hejsan alla läsare! Har eran dag börjat bra? Det har iallafall våran gjort. Dock sov jag en timme innan det var dags att kliva upp för att göra sig i ordning. Mamma hämtade upp mig och Janna strax efter 11-tiden och sen bar det av in till stan. Väl där så åkte vi först till försäkringskassan, jag skulle lämna in lite papper om bostadstillägg. Fick stå i kö i en halvtimme, men det var de värt! Nu äntligen är dom inlämnade, och inom två månader så kommer min ekonomi se helt annorlunda ut, ni kan ju gissa om jag är glad nu! Så under sommaren ska jag komma ikapp med alla räkningar. Det känns fantastiskt, ni ska bara veta! Efter min vistelse där så åkte vi till willys för att mathandla. Tror aldrig jag fått så mycket för en sån liten summa som vi fick idag, vi hade turen på vår sida! Så nu är frys, kylskåp och skafferi fyllt med härligheter! När Janna får pengar är det dags för ännu en mathandling, lika så bra att passa på när man får pengar. Blef en sväng till ÖB också, köpte bland annat ett halsband till Lucifer och lyxig kattmat till Tamlin. Ni kan ju gissa vilka två herrar som blev överlyckliga! Lucifer är nu ute och springer, plus att han käkar massa gräs. Han är verkligen en konstig katt! Tamlin slängde sig över maten och verkade verkligen njuta av att bli lite bortskämd! Sunniva blir glad bara av att se Janna. Så nu är våra små pälsbollar lyckliga. Jag känner mig ganska sliten idag, men ska se till att hålla mig vaken fram tills kvällen. Ingen idé att lägga sig innan dess. Ska göra ett försök att vända rätt på dygnet, igen. Fattar inte varför det är så enkelt att vända på det jämt och ständigt. Har ni samma problem? Idag ska vi lyxa till det ordentligt! Vi har köpt hem räkor och vitlöksbaguetter, så till middag idag blir det massor med ölkokta räkor, vitlöksbaguetter och aioli. Mums! Stackars Maddis som missar det goda, men idag är hon med sin gubbe. Vi blir bara fler och fler inför valborg, och det är verkligen super kul att så många vill komma! Nu blir det till att slappa i soffan en stund innan det är dags att börja med maten. Ha en fortsatt bra dag!

/ Em

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0