En natt med Maddis.

Janna ligger och sussar sött i sovrummet. Vi har slängt en madrass mellan våra sängar, så nu täcks halva rummet av sängar, men mysigt är det! Maddis kidnappar min säng så jag är snäll och sover på madrassen. Katterna har sina vanliga nattliga ryck, Sunniva tycker hon har varit duktig när hon rivit ner gardinerna. Vilka busar! Lucifer och Sunniva springer omkring som två tokstollar i hela lägenheten. Tamlin är ligger bara och ser söt ut. Jag älskar verkligen djur, speciellt våra små hårbollar! Har tillbringat någon timme med att kika på en sida för adoptioner av hundar och blir bara ännu mer sugen på att skaffa en vovve! Ska ta ett allvarligt snack med Janna någon dag för att se vad hon tycker och tänker om det. Jag saknar att ha hund. Jag har ju växt upp med både katter och hundar. Hittade en sida för rumänska hundar som söker familjer här i Sverige och det var speciellt en, två stycken som verkligen föll i mitt intresse. Den ena hunden är dock bara trebent, men dess ögon utstrålar sån enorm livsglädje! Sånt fastnar jag för. Jag vill hellre ta hand om en hund som fart illa ut i livet än att ta en valp. Känns som om jag gör hunden en tjänst. För mig är det inte viktigt hur gammal den är, huvudsaken är för mig att hunden är tillgiven och kommer överrens med katter. Vi får se hur det blir, men jag hoppas verkligen på att kunna skaffa en vovve inom en snar framtid! Visst är det mycket jobb och kostar en hel del, men det är de värt. Jag har tiden att kunna ta hand om en hund, och det bästa är ju att vi är två om det isåfall. Min dröm är ju att flytta till hus någon gång, bilda familj och ha en massa mysiga djur. En dag ska den bli sann! Hur som helst så sitter jag och Maddis framför varsin dator och nördar. Är piercingsugen som bara den! Kanske kan jag hitta någon bra kanyl här hemma. Så kanske blir det en ny piercing under natten. Ni får sova så gott kära läsare!

/ Em

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0