Stuvade makaroner och glädje.

Nu är jag hemma igen! Sov hos min sötnos i natt. Igår grillade vi, hur mysigt som helst var det! Idag har vi som sagt haft besök av Maddis, Christian, Hampus och Fanny. Första gången vi träffat Fanny, och jag måste säga att hon var tusen gånger vackrare IRL än på bild. Hampus var mycket pratgladare denna gången och inte alls lika blyg. Så det var riktigt trevligt att träffa dom! Idag blir det lugnt för vår del. Imorgon ska jag städa vardagsrummet, för i veckan som kommer så får vi lite nya möbler av en vän till mig. Blev så oerhört glad när han ringde och frågade vad vi behövde och ville ha. Så han blev en räddare i nöden! Snart kommer även ett lass ifrån Arvika med möbler, så snart slipper vi ha det som vi har de nu. Jag lagade stuvade makaroner förut, och tro det eller ej, men för första gången någonsin så lyckades jag! Så nu känner jag mig riktigt duktig. Sist jag försökte så smakade det bara mjöl, men när jag låg inne så fick jag lära mig hur man gör stuvningar. Idag har både jag och Johanna skrivit en varsin CV och skickat till Norge. Så nu får vi se om det leder någonstans. Skulle vara skönt att få ordning på livet och ekonomin.

Tänkte lägga upp en film lista lite senare idag med tips på vad jag anser är bra filmer, låter det som en bra idé?

/ Em


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0